home photo home2.png picture photo picture2.png about photo about.png
Selamat datang ke dunia Punya Pasai Aku (P.P.A). Setiap perjalanan dalam hidupku, ku luahkan perkataan demi perkataan. Sebarang peniruan akan diambil tindakan undang-undang. Terima kasih kerana sudi singgah di teratak blog yang tidak seberapa ini.

Monday, February 18, 2013

Gadis Menganggur

9 Februari 2013 ; 1:23pm

Assalamualaikum wbt.. Yeah hari ini aku rasa ada sedikit kesemangatan tersemat disitu kerana aku dengan segala hormatnya ingin meng-update blog aku ni kan.. Mesti lah ada cerita menarik yang akan aku kongsikan kpd pembaca2 d luar sna. Ok, yg ni pasti korg xleh terima kan. Macam la aku ni byk pembaca2 yang mmbaca blog aku ni. Ok fine. Wat ever!! Lets continue the story… Pada jam 1 lebih tghri jam Malaysia,aku telah menerima panggilan dari nombor peribadi dalam erti kata(private number).. Yeah mnjadi kemestian aku akan menjadi gabra d situ kerana telefon aku mmg susah giler kowt nak berdering..(mungkin nada telefon aku rosak barangkali kan…”menyedapkan hati”..ngeee).. Lepas tu suara agak ke-controlan disitu..Ikuti perbualan kami seperti d bawah…cewaahhh…
______________________________________________________________________________________________________

Aku : Assalammualaikum..(ayat mukadimah….)
Orang tu : Waalaikumussalam..Ini siti asma yusof yer?
Aku : Yups that’s me la..ni no aku kan…hahaha.. xdelah aku jawab cm gini, YER SAYA..KENAPA YER?(Pura2
Tanya)
Orang tu : Cik ada apply kerja kat tesco ke?sekarang masih berminat ke?
Aku : Yer saya ada apply..masih berminat..(padahal dah setuju utk bekerja di taska…nggeee)
Orang tu : Cik ada transport ke?
Aku : Yer saya ada transport..Motor…(lupa lak nak gtaw plat no skali..puuiiihh)
Orang tu : Ok kalau macam tu boleh cik datang ke interview hari ni jam bermula 2.30 dan sebelum jam 8.00 malam.
Aku : Baek…(arrr aku konpiuss d situ..nampak x??) nggeee..
Aku : Boleh saya tahu jawatan apa yang d tawarkan dengan saya?
Orang tu : Kita akan tngok la kat mana ada jawatan kosong kita akan letakkan cik disitu la..
Aku : ok…(lebih kurang cm gitu la..xpyh nak detail sangat la noh….)

________________________________________________________________________________________________________

So, aku sekarang ni tengah menunggu azan zuhur..aku nak solat dulu pastu baru bergerak pergi ke Seri Iskandar. 4 uols information aku dekat kg opah aku ni kat Lambo Kanan,Perak..Jarak nak ke Seri Iskandar xde la jauh sangat… Berbekal kan motor aku boleh la sampai….hihi… Ok la wei azan zuhur dah masuk, aku g solat solat dulu ea…solat x baek d lengah2 kan… Lebih baik d percepatkan..kan?? So, korang yang masih baca blog aku ni jutaan terima kasih sesangat aku ucapkan…serius aku ucapkan terima kasih.. tanpa korang sapa lah aku kan..haha..ok la aku gerak dulu..wish me luck untuk interview petang ni..ada apa2 aku update lagi malam nanti yer…bye2…
Assalammualaikum..

Yang Benar,
Gadis Menganggur
Siti Asma Yusof

No comments:

This Blog is Protected. Copyright 2011 © Design By P.P.A)